Koszty prowadzenie firmy...

Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez arkwo » piątek, 16 października 2015, 19:02

Co myślicie o kosztach prowadzenia firmy w Polce?
arkwo
 
Posty: 9
Dołączył(a): środa, 3 grudnia 2014, 19:42

Postprzez » piątek, 16 października 2015, 19:02

 

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez Blogowicz » piątek, 6 listopada 2015, 18:03

Zdecydowanie za wysokie, i nie to abym był za ucieczką kapitału z Polski czy oszukiwaniu w podatkach. Swoją droga też uważam, że ciągła wymiana marketów, gdzie dana sieć prowadzi dany punkt czasu końca wakacji podatkowych i następuje zmiana na kolejna firmę, gdzie kolejny raz są wakacje podatkowe, albo zysk transferowany do rajów podatkowych i tam "płacony" jest podatek, jest swoistym oszustwem i powinna być zlikwidowana. Z drugiej strony ktoś ma małą firmę, zarabia tyle co na przeżycie i to bez nie wiadomo jakich luksusów. Powiedzmy około 3000zł I MUSI zapłacić podatek dochodowy, ZUS stanowiący około 1/3 zarobku, Ile takiej osobie zostanie? Bo oczywiście z 'tych" maluczkich wszelkie zaległości są ściągane natychmiast. Nie stać ich po prostu na prawników szukających tzw. luki prawne, nie maja pieniędzy na długotrwałe batalie sądowe...Wiec uważam, ze koszty prowadzenia firmy w Polsce są zdecydowanie za wysokie. Pytanie tylko tylko odpuścić tym co zarabiają powiedzmy do 3000 miesięcznie, czy poprzez wyciskanie z nich jak z cytryny należnych na dzień dzisiejszy podatków spowodować, ze za chwilę powiększą oni grono bezrobotnych, będą ciągneli zasiłki i pomoc socjalna, albo w ogóle wyjadą z Polski...
Blogowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): środa, 3 grudnia 2014, 19:40

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez Junck » czwartek, 26 listopada 2015, 15:48

Podstawą jest dobra kalkulacja biznesu, nie wiem bez sensu jest sprzedawać w necie coś za 2zł, skoro w sklepie obok kosztuje 7zł, a z wysyłką nasza sprzedaż wynosi 9zł. Wtedy nikt tego nie kupi. Pół biedy, gdy to co sprzedajemy można wysłać listem inpostu, wtedy nasz przedmiot dociera do klienta za około 5,80 co jest konkurencyjne dla sklepu, gorzej, gdy to jest większe i trzeba wysłać to paczką. Poczta polska ze swoimi cenami odpada, owszem koszt paczki jako paczki niby jeszcze konkurencyjny licząc do 2 kg, ale taka paczka nie ma ubezpieczenia, zaginie i my płacimy kasę z własnej kieszeni. Dlatego w takich przypadkach, warto korzystać z takich ofert jak proponuje http://korporacjakurierska.pl. Szczególnie jak ma sie podpisaną umowę...
Junck
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek, 17 listopada 2015, 12:00

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez Adam » niedziela, 3 stycznia 2016, 20:04

Junck napisał(a):Podstawą jest dobra kalkulacja biznesu, nie wiem bez sensu jest sprzedawać w necie coś za 2zł, skoro w sklepie obok kosztuje 7zł, a z wysyłką nasza sprzedaż wynosi 9zł. Wtedy nikt tego nie kupi. Pół biedy, gdy to co sprzedajemy można wysłać listem inpostu, wtedy nasz przedmiot dociera do klienta za około 5,80 co jest konkurencyjne dla sklepu, gorzej, gdy to jest większe i trzeba wysłać to paczką. Poczta polska ze swoimi cenami odpada, owszem koszt paczki jako paczki niby jeszcze konkurencyjny licząc do 2 kg, ale taka paczka nie ma ubezpieczenia, zaginie i my płacimy kasę z własnej kieszeni. Dlatego w takich przypadkach, warto korzystać z takich ofert jak proponuje http://korporacjakurierska.pl. Szczególnie jak ma sie podpisaną umowę...

Zgadzam się z tym wpisem, odpwiednia kalkulacja to podstawa. A co do kosztów tych wysyłek, to faktycznie jak tak przeanalizowałem to moim zdaniem jedna z lepszych ofert
Adam
 

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez Majka 27 » niedziela, 31 lipca 2016, 20:18

Ja też korzystam z usług korporacji kurierskiej i jestem bardzo zadowolona,w końcu nie obawiam się czy jakaś klientka nie zadzwoni z pretensjami że kurier nie dotarł... teraz wszystko jest na czas
Majka 27
 

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez Krzysiek Majewski » wtorek, 4 kwietnia 2017, 11:23

Jak dla mnie bardzo dużo zależy od rodzaju firmy. Sporo osób decyduje się na założenie własnego sklepu, biura, czy magazynu, więc koszta mogą różnić się w bardzo dużym stopniu. Sam miałem okazję być współwłaścicielem całkiem sporego magazynu i różnie to bywało. Wiem tylko, że w miejscach pracy związanych stricte z przemysłem, największą rolę odgrywa profesjonalne wyposażenie. Bez tego raczej trudno jest sobie z czymkolwiek poradzić. My postawiliśmy na jakość szczególnie w transporcie produktów. Zdecydowaliśmy się na produkty firmy Eurotex. Na http://eurotexpoland.pl/produkty/tasmy-transportujace/ mają naprawdę spory wybór taśm transportujących, które bardzo usprawniają wydajność w zakładach produkcyjnych, czy też magazynach.
Szukasz dobrej jakości mebli? Postaw na Select Meble.
Krzysiek Majewski
 
Posty: 271
Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2017, 07:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez grotek » piątek, 7 kwietnia 2017, 11:10

Koszty prowadzenia firmy w Polsce są za wysokie, to prawda, dlatego tyle przedsiębiorców stara się o dofinansowania albo status start-upu, żeby łatwiej im było ruszyć z miejsca i przeżyć najtrudniejszy pierwszy rok. Niby są te wszystkie ulgi i zwolnienia dla młodych biznesmanów, ale na długo one nie starczają, o ile w ogóle zostają przyznane. Zależą też od specyfiki danego przedsiębiorstwa, w jednym wystarczy kupić kilka laptopów, stoliki i właściwie to tyle, a w innym potrzeba długich miesięcy przygotowania lokalu, zakupu wyposażenia, skompletowania kadry, itd. Z tego też powodu należy bardzo poważnie zastanowić się za wszystkich za i przeciw danej branży. Poza tym nadal rozliczanie się z instytucjami z osiągniętych wyników finansowych jest nie dość, że czasochłonne, to jeszcze sumy, jakie nierzadko trzeba płacić, są kosmiczne, bo ustalane przez sztywne przepisy prawne. Tych opłat naprawdę jest mnóstwo, nic dziwnego, że właściciele firm zatrudniają sztab doradców i adwokatów, żeby móc to wszystko ogarniać.
grotek
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 7 kwietnia 2017, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez gacek » środa, 26 kwietnia 2017, 12:56

W każdej firmie są koszty, które można podzielić na stałe i zmienne, czyli takie, których nie można w żaden sposób ukrócić oraz takie, które da się ograniczyć w pewnym stopniu, zmieniając politykę zarządzania firmą w obszarach generujących zbyt duże wydatki finansowe. Wiadomo, że utrzymywanie np. takiej infrastruktury informatycznej w firmie generuje wysokie opłaty, szczególnie dla małych firm, ale jest to podstawa dzisiejszego biznesu. Nie chodzi tylko o zabezpieczenia, ale też bazy danych, narzędzia i urządzenia, które bazują na cyfrowych informacjach. Ograniczenie takich kosztów nie jest rzeczą łatwą - wiem coś o tym, bo sam musiałem podjąć w swojej malutkiej firmie decyzję o usprawnieniu czynności kasowania danych niewielkim nakładem. W końcu postanowiłem zacząć bardziej polegać na usługach działających na zasadzie chmury i odnalazłem firmę: http://dataquality.pl/czyszczenie-danych/, która wszystko załatwia online. Trochę jak księgowość, tyle że bez ryzyka poniesienia dużych strat finansowych. Oszczędziłem dzięki temu sporo czasu, bo do tej pory robiłem wszystko ręcznie.
gacek
 
Posty: 24
Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 11:50

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez milka » czwartek, 6 lipca 2017, 08:23

Przy działalności usługowej czy produkcyjnej, przy której płacisz rachunki za gaz czy prąd możesz zainteresować się tematem zmiany sprzedawcy tych mediów. Na tej stronie: http://www.parkiet.com/artykul/1461536.html jest na przykład artykuł jak wybrać najlepszego sprzedawcę energii elektrycznej dla firm.
milka
 
Posty: 305
Dołączył(a): piątek, 4 grudnia 2015, 09:31

Re: Koszty prowadzenie firmy...

Postprzez mojler » wtorek, 18 lipca 2017, 11:09

Do kosztów prowadzenia firmy można zaliczyć koszty związane z inwestycją w pracowników - utworzenie nowego stanowiska pracy (zakup sprzętu, czas przeznaczony na jego ustawienie i podłączenie, założenie teczki i inne), wyposażenie do wykonywania pracy (samochód służbowy i telefon służbowy, drukarka, skaner, tablet itd.), a także jego przeszkolenie. Pracodawca może utworzyć fundusz pracy, gdzie przelewa pieniądze na wydatki związane z pracownikami, głównie właśnie na szkolenia. Na pewno trzeba wliczyć szkolenie z BHP i szkolenie ABI dla jednego pracownika: http://www.forsafe.pl/szkolenia-abi, jeśli zdecydujemy się na opcję przygotowania naszego pracownika do tego stanowiska, zamiast zatrudniać firmę do obsługi danych osobowych. Również płatne urlopy, delegacje, urlopy macierzyńskie można tam uwzględnić, a potem to sobie odliczyć wedle odpowiednich przepisów.
mojler
 
Posty: 12
Dołączył(a): piątek, 7 lipca 2017, 13:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez » wtorek, 18 lipca 2017, 11:09

 

Następna strona

Powrót do Gospodarka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron